piątek, 1 lutego 2013

Mrożenie mleka


Po miesiącu odciągania mleka i po pojawieniu się większej ilości szkoda mi było wylewać ten dar natury. Szukałam jak długo może być mleko mrożone dla wcześniaka, bo dla normalnych dzieci ten przedział jest znacznie większy. Inne informacje dostałam z kuchni mlecznej a inne znalazłam w Internecie. Założyłam, że 3 miesiące to max jaki mleko może być w zamrażalce także śmiało mogłam je mrozić, bo przecież coraz bliżej było do wyznaczonego terminu porodu. Mleko zaczęłam mrozić od początku września do wyjścia Gosi ze szpitala. Używałam woreczków Baby One na pokarm jednak finansowo troszkę to kasy jadło, bo było w nim tylko 20 woreczków, gdzie miałam je na góra 5 dni. W kuchni mlecznej dowiedziałam się, że mamy mrożą mleko w sterylnych pojemnikach na mocz (widzicie jaka wiedza była w tym małym pokoiku). Była to znaczna alternatywa, także szybko się przerzuciłam na te pojemniczki. Minus tylko, że max mogłam w nich mrozić tylko 100 ml czasem nawet mniej. Kupowałam zwykłe pojemniki na mocz i sterylizowałam je raz dwa w sterylizatorze (taki fajny aventa do mikrofali). Pod koniec miałam już cała zamrażalkę mleka, które czekało aż Gosienka przyjdzie do domu. Skorzystałam z niego z 5 razy, a później zostało ono wyrzucone. Co było przyczyną? Dowiecie się z czasem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz