piątek, 1 lutego 2013

Badanie słuchu


Niech żyją takie akcje jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, bo to dzięki niej w Polsce są wszędzie dostępne Powszechne Przesiewowe Badania Słuchu u Noworodków. Licząc na NFZ pewnie by była tylko jedna placówka i zapisy musielibyśmy już robić będąc w 4 miesiącu ciąży by zapisać dziecko w terminie po urodzeniu. Ach szkoda gadać ta nasza służba zdrowia. Z racji swojego szybszego wyjścia na świat Gosiaczek ma aż 8 czynników ryzyka uszkodzenia słuchu m.in. wcześniactwo, niska masa urodzeniowa, mała skala Apgar, intensywna terapia, sztuczna wentylacja, leki oto toksyczne, transfuzje krwi, oraz jak się w późniejszym czasie okazało CMV. Pierwsze badanie Gosia miała robione 8 listopada gdzie na karcie mam pozaznaczane K (cokolwiek to znaczy)przy uchu prawym i lewym. Drugie badanie 30 listopada. Tylko nie wiem kiedy, bo w tym dniu byłam od rana z mała i nie widziałam tego badania na oczy :/ Ale informowano mnie, że drugiego badania nie chciała sobie zrobić, bo się buntowała ta moja aparatka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz